EMEA Direktörümüz Davit Banana Capital’in Sorularını Yanıtladı

  • Ana Sayfa
  • Blog
  • EMEA Direktörümüz Davit Banana Capital’in Sorularını Yanıtladı

Röportajın tamamı:

Pulver Kimya nasıl bir dijital dönüşüm yaşıyor?

Satış ve bayilerimizin ekipleri için tasarlanan mobil aplikasyonumuz vardı. Bu uygulama sayesinde 2019-2020 döneminde hem hızlandık hem rakiplerimizle karşılaştırıldığımızda önemli bir prestij kazandık. Pandeminin getirdiği zorluklarla birlikte müşterilere ulaşma konusunda sorun yaşayınca “Dijital Kartela” projemizi hızlandırdık ve harekete geçtik. Ayrıca, son dönemde yoğunlaştığımız sosyal medya çalışmalarımızdaki odağımızı da genişlettik, çağa ayak uydurduk.

Pandemide dönüşümünüz hızlandı mı? Nelere yatırım yaptınız?

Sonuçları çok üzücü olsa da pandemi, bizlere çeşitli avantajlar getirdi. Hitap ettiğimiz sektörler bu zorlu dönemde durmadı, hızlarını artırdılar. Böylece ürettiğimiz ürünlerin satışlarında öngörmediğimiz yükselen bir grafik elde ettik. Pandemideki şanslı sektörlerden biri olmamızın da avantajıyla, dönüşüm hızına paralel hareket edebildik. Bu yüzden, 2021 yılı içinde üretim kapasitemizi artırma yatırımı yapacağız. Ayrıca dijital dünya üzerinde araştırmalarımız ve bu alana yatırımlarımız devam edecek.

Dijital Kartela projenizden bahseder misiniz?

Dijital kartela mimari ekiplere, endüstri ürünleri tasarımcılarına ve tasarım programlarını kullanan tüm profesyonellere, projelerine ve ürünlerine Pulvercolors.com sayesinde Pulver Kimya toz boya renklerini uygulama imkanı sunan bir platform. Tabii bu özelliğinin yanı sıra daha önceden piyasada sıkça tercih edilen fiziki kartelalara dijital bir alternatif olma özelliği de var. Dünyanın birçok bölgesine ihracat yaptığımızdan dolayı müşterilerin renkleri görüp deneyimleme imkanını en hızlı hale getirdik. Bu da çağımız için önemli bir gereklilik.

Bu projeyle birlikte ne gibi ilkleri hayata geçirdiniz?

Mimarlar, tasarımcılar ve öğrenciler çalışmalarını renklendirirken binaların ya da çalışılan objelerin renklerini belirlerken
onlara ciddi ölçüde zaman kazandıracak bir proje bu. Profesyonellerin yanında olacak ücretsiz bir platform olmasıyla da bir ilk. Bunun yanında elektrostatik toz boya sektörü renkleri, dokuları ve hissettirdikleri bakımından fiziki kartelalara ihtiyaç duyan bir alan. Ama bu projede renklerin ve dokuların üzerine ciddi bir çalışma yaptık. İş ortaklarımıza, profesyonellere fiziki kartela koşullarını, dijital olarak hissettirmeyi hedefliyoruz. Sektörün öncüsü olarak uzun yıllardır
paylaşımını yaptığımız basılı kartelalarımızın dağıtımı da devam edecek. Ama dijitalleşmeyle birlikte alışkanlıkları az da olsa değiştirmeyi hedefledik.

Ajandanızın en önemli maddeleri neler?

Bugün tüm dünyanın “çalışan” sektörlerinin sorunu olarak “Kırılan Tedarik Zinciri” sorunu, ajandamızın en önemli maddesi konumunda. Köklü ve istikrarlı geçmişimiz sayesinde bu sorunu çok küçük yaralarla atlatıyor, tüm fedakarlığıyla çalışan ekibimiz sayesinde müşterimizi yarı yolda bırakmıyoruz. Bir diğer ajanda maddemiz de “Marka Bilinirliliği”. Markamızın Avrupa’nın büyük bir kısmında, Rusça konuşulan ülkelerde, Orta Doğu ve Afrika’da değeri çok büyük. Amacımız 2021 atılımlarımızda Avrupa’nın diğer bölgelerinde ve ABD’de de markamızın sesini duyurmak.

Yeni dijital projeleriniz de olacak mı?

Teknolojinin gelişmesi ve tüketici davranışlarının değişmesiyle birlikte pazarlama anlayışı da şekil değiştiriyor. Ayrıca 2020’nin Mart ayında başlayan pandemi süreciyle birlikte, pazarlamada dijitalleşmenin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anladık. 2021 yılı itibarıyla dijitalleşme yönünde efor sarf eden kurumların gerek operasyonel gerek satış anlamında kendi sektörlerinde pozitif ayrışacağı düşüncesindeyiz. Bu bilgiler ışığında, uzunca süredir iş ortaklarımıza değer katan yeni iş yapış şekilleri üzerine çalışıyoruz. Dijital kartela projemiz dinamik bir yapı. Biz bu projeyi kurgularken, mevcut teknolojilerle birlikte bu projeyi yakın gelecekte ne kadar ileri götürebileceğimizi düşünerek adımlar attık ve altyapı yatırımlarında bulunduk. Pazarlamaya yönelik ve üzerinde çalıştığımız bir dizi proje de mevcut. Onları da bu yıl hayata geçirmeyi planlıyoruz.

Sektörde bu anlamda öncü müsünüz?

Bu soruyu gönül rahatlığıyla “evet” olarak cevaplayabiliyoruz. Global-lokal, büyük-orta-küçük ölçekli tüm
rakiplerimizin en az paralelinde ve hatta sloganımız olan “bir tık önünde” olma öncülüğümüz devam ediyor.

Dijital kartela ile hedefiniz neydi?

Toz boya, ürün olarak çok geniş kullanım alanına sahip. Fakat B2B olarak satışımız endüstriyel şirketlere olduğundan, marka olarak sadece sektör içinde biliniyoruz. Halbuki beyaz eşyadan otomotive, alüminyum sektöründen genel endüstriye, kısaca hayatın her alanına ürün tedarik ediyoruz. Renk özelinde her yerdeyiz. Bu projeyle, mimari sektörden başlayarak hitap ettiğimiz tüm kitlelerin renk ihtiyacını zaman ve mekan gözetmeksizin karşılamayı, onlara fayda sunmayı amaç edindik. Site içerisinde bulunan konfigüratör yardımıyla sektör içerisinde sıkça tercih edilen renklerin yüksek çözünürlükte ve olabildiğince yakın tonda bitişlerini görebiliyorsunuz. Bu platformun sunduğu asıl fayda ise istediğiniz renkleri kişisel cihazınızda bulunan ürün kütüphanenize indirerek, kendi ürünlerinizi renklendirebiliyor
ve bitişini görebiliyorsunuz. Site içerisinde ürün için ihtiyaç duyulan kalite dokümanları ve toz boya konusunda bilgi sahibi olabileceğiniz blogumuz mevcut. Ek olarak dilerseniz gerçek anlamda renkleri görebilmek için metal yüzey üzerine boyalı numune talebinde de bulunabiliyorsunuz. Bu etkileşim sayesinde, iyi olduğumuz offline pazarlama
harici online olarak da değer yaratmayı, mevcut ve potansiyel müşterilerimiz tarafından ilk akla gelen marka olmayı amaç edindik.

Bu proje özelinde satışlarınıza katkı bekliyor musunuz?

Açıkçası bu projenin, satışımızın yarısını teşkil eden yurt dışı portföyümüze katkı sağlayacağına inanıyoruz. Mesafe nedeniyle müşterilerimize online olarak da cevap verebilmeyi, tercih sebebi olabilmeyi arzu ettik. Eminim dinamik olan bu ve diğer projelerimiz sayesinde hedeflerimize ulaşacağız.